Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналітична довідка
щодо проведеного опитування відвідувачів
Могилів – Подільського міськрайонного суду Вінницької області
Відповідно до пункту 2 рішення Ради суддів України № 28 від 02 квітня 2015 року, на виконання пункту 3 рішення Ради судів України № 35 від 12 травня 2016 «Про реалізацію «Системи оцінювання роботи суду», з метою об’єктивної оцінки якості послуг, які надаються Могилів – Подільським міськрайонним судом Вінницької області та розробки ефективних кроків для підвищення рівня громадської довіри до суду в період з 12 по 23 вересня 2016 року у приміщенні Могилів - Подільського міськрайонного суду проводилось опитування громадян – відвідувачів суду.
Дослідження проводилось за методом випадкової вибірки відвідувачів суду за допомогою карток громадського звітування.
Загальна кількість відвідувачів, які виявили бажання взяти участь в опитуванні – 53 особи.
1. Загальна характеристика респондентів
Розподіл за віковими характеристиками
За віком опитані відвідувачі Могилів - Подільського міськрайонного суду Вінницької області розподіляються наступним чином: «18-25 років» - 15,1%; «26-39 років» - 58,5%; «40-59 років» - 24,5%; «60 років і старші» - 1,9%.
Розподіл за статтю
67,9% опитаних становлять чоловіки; 32,1% - жінки.
Рівень освіти
32,1% респондентів мають середню та неповну середню освіту; 13,2% - базову вищу освіту; 52,8% - повну вищу освіту, 1,9% - інше. Таким чином, опитані відвідувачі суду є достатньо високоосвіченими та 34,7 % з них мають вищу юридичну освіту.
Географічний розподіл
71,7% опитуваних виявилися жителями міста Могилева - Подільського, решта – жителі інших населених пунктів Могилів – Подільського району та України загалом.
Розподіл за роллю в судовому процесі
54% респондентів представляють у суді особисто себе, 28 % – іншу особу, 18% - інше.
Наявність попереднього судового досвіду
Найбільшу частку серед опитаних відвідувачів Могилів – Подільського міськрайонного суду Вінницької області (50%) становлять респонденти, які беруть участь у судовому процесі 6 і більше разів, 25% опитуваних відвідувачів вперше беруть участь у судовому процесі, а також 25% - від 2 до 5 разів.
Обізнаність з роботою суду та суддів вцілому
Аналіз відповідей респондентів засвідчує, що 45,2% опитаних цілком обізнані з роботою суду, 30,2% -загалом, 18,9 – майже не обізнані і 5,7 % зовсім не обізнані з роботою суду.
2. Загальна оцінка якості роботи суду
На думку респондентів роботу Могилів – Подільського міськрайонного суду Вінницької області можна оцінити в цілому позитивно, а саме (середнє значення 4,4 бала).
Аналізуючи цей показник, варто звернути увагу на такі закономірності та тенденції. Так, респонденти віком 18-25, 26-39 років більш позитивно оцінюють в цілому якість роботу суду (4,1 бала), а респонденти старші за віком більш критичні в своїй оцінці (3,5 бала).
Респонденти з більш високим рівнем освіти є більш задоволеними якістю роботи суду: серед відвідувачів з повною вищою освітою та базовою вищою освітою перевищує оцінка 4,1 і 4,2 відповідно. У той же час респонденти з середньою та неповною середньою освітою більш критичні в оцінці – 3,5 бали. До того ж респонденти без вищої юридичної освіти також більш критичні порівняно з тими, хто таку освіту має – 3,8 та 4,0 бали відповідно.
Опитувані відвідувачі суду, які були учасниками судових процесів від 2 та більше разів оцінили якість роботи суду з середнім показником 3,9 балів, порівняно з респондентами, які вперше брали участь у судовому процесі (4,4 бали).
3.Оцінювання за вимірами якості
Доступність суду
Аналізуючи дані опитування щодо оцінки якості роботи суду за виміром доступність суду можливо зробити висновок, що в цілому доступність Могилів – Подільського міськрайонного суду Вінницької області оцінюється позитивно (4,3 бали). Основні висновки за результатами аналізу показників є такими: респонденти не відчувають особливих проблем із знаходженням приміщення суду. Так, біля 83% респондентів зазначили, що вони легко знайшли будівлю суду. Для більшості опитаних (67,4%) зручно діставатися громадським транспортом до будівлі суду; 55,1% респондентів вказали, що, на їх погляд, припаркувати автомобіль біля будівлі суду достатньо зручно.
Більшість респондентів зазначили, що не зазнавали ніяких перешкод у доступі до приміщення суду через обмеження охорони. Про це заявило 75,6% опитаних відвідувачів.
Негативно респонденти оцінюють пристосованість приміщення суду до потреб людей з обмеженими можливостями. Так, майже 18,9% з них зазначили, що люди з цієї соціальної категорії не можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду. Протилежної думки 67,9% опитаних. У той же час необхідно зауважити, що на входів в будівлю суду наявна чітко ідентифікована кнопка виклику працівника суду для надання необхідної допомоги відвідувачам, які пересуваються на інвалідних візочках. З іншого боку, інформація, що розміщена в холах суду не пристосована для людей з інвалідністю по зору. За спостереженнями працівників суду, суддів серед відвідувачів людей, які пересуваються на інвалідних візочках чи які мають певні обмеження у пересуванні, незначна кількість. Переважно їх інтереси представляють адвокати або інші представники.
Опитувані відвідувачі в своїй більшості висловили задоволення тим, що завжди вдається додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном. У відповідь на питання "Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалося додзвонитися та отримати потрібну інформацію?" більша половина (76,1%) відповіли "цілком так" чи "швидше так", і лише 1 респондент з 53 відповів "швидше ні".
Респонденти в цілому позитивно оцінюють графік роботи канцелярії суду (4,1 бала), який дозволяє більшості (75% від кількості опитаних) вчасно та безперешкодно вирішувати справи в суді.
На питання "чи могли би Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності?" 30,0% респондентів відповіли, що «Цілком ні» та «швидше ні», 26,0% опитаних – «більш менш» і 44,0% дали стверджувальну відповідь.
Зручність та комфортність перебування у суді
Респонденти оцінили зручність та комфортність перебування у суді з середнім показником 3,8 бали.
Аналіз отриманих даних дає підстави зробити наступні висновки:
- 75,5% опитаних респондентів цілком погодилися або скоріше погодилася з тим, що в приміщенні достатньо зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання;
- 11,6% опитаних погоджуються в тій чи іншій мірі з тим, що в приміщенні суду забезпечено вільний доступ до побутових приміщень (туалетів);
- 70,6% респондентів зазначають, що для приміщення суду є характерним чистота та прибраність;
- для 48,1% опитаних відвідувачів освітленість приміщення суду є достатньою.
Повнота та ясність інформації
Як свідчать отримані дані, респонденти в цілому задоволені повнотою та ясністю інформації по всім пунктам. На думку майже 82,3% респондентів інформаційні стенди розташовані достатньо зручно. 81,1% опитаних заявили, що вони в тій чи іншій мірі задоволені наявною в суді інформацією щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень; 82,4% - щодо правил допуску в суд та перебування в ньому. Інформування відвідувачів про справи, що призначення до розгляду, забезпечено на досить належному рівні.
Серед опитуваних відвідувачів суду 79,2% користувачів веб сторінки відзначили, що на веб-сторінці суду вони знайшли потрібну для них інформацію.
Загальна оцінка за цим виміром якості роботи суду становить 4,2
Сприйняття роботи працівників апарату суду
Респондентам було запропоновано оцінити риси характеру, які працівники апарату суду проявили при спілкуванні із ними, а також оцінити наскільки такі працівники старанно працювали та не допускалися помилок, які б призводили до переробки документів чи порушення строків. Середня оцінка за цим виміром якості роботи суду становить 4,4бала.
На підставі отриманих даних можна зробити наступні висновки.
Серед опитаних відвідувачів 89,7 % погодилися з тим, що працівники суду працювали старанно та не припускалися помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків. 85,7% респондентів відзначили доброзичливість, повагу та бажання допомогти з боку працівників апарату, професіоналізм працівників апарату відзначають 87,7 % респондентів. 88,0% респондентів погоджується з тим, що працівники апарату суду однаково ставляться до всіх відвідувачів, незалежно від їхнього соціального статусу.
Сприйняття роботи суддів
Сприйняття роботи суддів респонденти оцінили з середнім показником 4,9 бали із максимальних 5 балів.
Аналіз опитаних відповідей респондентів, чиї справи вже розглянуто або перебувають в стані розгляду дає можливість зробити наступні висновки.
Учасниками судових засідань особливо позитивно сприймається незалежність та неупередженість суддів Могилів - Поділььского міськрайонного суду Вінницької області, про що свідчить 85,1% відповідей опитуваних учасників судового процесу. 87,7% респондентів погодилися з тим, що для суддів були характерні коректність, доброзичливість та ввічливість. На думку 74,5% опитаних відвідувачів судді демонструють належну підготовку до справи, знання справи та дотримання процедури розгляду. Окрім цього, 70% респондентів відмітили, що судді надають можливість сторонам обґрунтувати свою позицію під час судового розгляду. 70% опитаних відмітили цілковите дотримання процедури розгляду суддею справ.
ВИСНОВКИ
Результати опитування відвідувачів Могилів - Подільського міськрайонного суду Вінницької області засвічують, що якість функціонування суду за окремими аспектами перебуває на належному рівні. Водночас, дані анкетування дозволили виявити певні проблемні моменти в організації роботи суду.
Доступність суду.
Відвідувачі відмітили, що загалом приміщення Могилів - Подільського міськрайонного суду Вінницької області є доступним. Однак існує проблема з доступністю для людей з обмеженими фізичними можливостями на одному із двох входів до суду.
Зручність та комфортність перебування у суді.
Охайність і облаштованість приміщення суду загалом позитивно сприймається відвідувачами. Поряд з цим існує незначний відсоток респондентів котрі вважають не достатньою кількість зручних місць для очікування та оформлення документів. Окрім цього, частина респондентів висловила позицію щодо недостатності освітлення приміщень суду.
Повнота та ясність інформації.
Опитувані респонденти задоволені наявною в суді інформацією щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень, інформацією про призначені справи до судового розгляду.
Користувачі веб-сторінки суду відзначили, що на веб-сторінці суду вони знайшли потрібну для них інформацію.
Сприйняття роботи суддів та працівників апарату суду.
Робота суддів оцінена за середнім показником 4,9 з максимальних 5 балів. Судді Могилів-Подільського міськрайонного суду, з аналізу отриманих відповідей респондентів, є незалежними та неупередженими. Під час розгляду справи судді коректні, доброзичливі та ввічливі, демонструють належну підготовку до справи, дотримуються процедури її судового розгляду.
Робота працівників апарату суду визначена старанністю, доброзичливістю та професіоналізмом. Респонденти погоджуються, що працівники апарату суду однаково ставляться до всіх відвідувачів суду, незалежно від їхнього соціального статусу.
Заступник керівника
апарату суду О.В. Юрчук